Taal is overal aanwezig op de secundaire school: in de klaslokalen Nederlands, in de lokalen van biologie en automechanica, op de speelplaats, in de eetzaal… Voor de leerlingen is een school een vat vol taalleerkansen. Maar hoe benut je die optimaal?
Taal op school is een uitgebreide gids voor taalleraren en niet-taalleraren, directies, taalbeleidscoördinatoren en onderwijsondersteuners om de taalontwikkeling van leerlingen in het secundair te stimuleren. Op tientallen uiteenlopende vragen over de school- of klaspraktijk biedt het boek heldere antwoorden die afgetoetst werden aan inzichten uit recent (taal)onderwijsonderzoek. De praktijkvoorbeelden, getuigenissen, overzichten en andere tools helpen schoolteams concreet op weg naar een strategisch taalbeleid.
Kris Van den Branden en Marieke Vanbuel. Taal op school. 75 vragen over taalbeleid in het secundair onderwijs. Pelckmans Uitgeverij. Bestelinformatie bij de uitgever.
inigo987 zegt
“Tools”, grrrr.. ik ga geen boek gebruiken dat geschreven is door auteurs die het woord ‘hulpmiddelen’ niet kennen. Arme leerlingen.