Tekening: Robert Kruzdlo
Delen:
- Klik om af te drukken (Opent in een nieuw venster) Print
- Klik om dit te e-mailen naar een vriend (Opent in een nieuw venster) E-mail
- Klik om te delen op Facebook (Opent in een nieuw venster) Facebook
- Klik om te delen op WhatsApp (Opent in een nieuw venster) WhatsApp
- Klik om te delen op Telegram (Opent in een nieuw venster) Telegram
- Klik om op LinkedIn te delen (Opent in een nieuw venster) LinkedIn

Een getekende interpretatie van een foto, foto’s kan worden opgevat als een dubieuze werkwijze die aangezien en voor zover zij dubieus is, impliciete hypothesen inhoudt dat de kijker kunstenaar ziet wat er niet is: hij kijkt naar een beeld onder zijn hersenpan. Zelf dat ziet hij alleen als het op papier komt te staan. Er is wél…, licht voor nodig dat wordt aangestoken door triljoen neuronen die de drift opwekken, de flits om er naar toe te werken, te tekenen wat de tekenaar ‘achter’ zijn ogen zag. Blind ziende is hij. De aanleiding is een foto, foto’s die een snapshot zijn van het werkelijke leven. Je zou onder elke foto het jaar, de dag, het uur, de vertekening van de lens, het vervormde licht en de perspectivische misvormingen moeten noteren. En dan ook nog de psychologische habitat van de persoon. Een foto is de aanleiding om te zien wat er niet is. De tekenaar tekent dit.