Gastredactie: Jeroen Dera & Roel van Steensel
Inhoud
- Leesbevordering, laaggeletterdheid en leesonderwijs: ter inleiding
Jeroen Dera & Roel van Steensel
- Over de drempels van geletterdheid: laaggeletterde ouders helpen hun jonge kind te ondersteunen
Jeanne Kurvers & Roel van Steensel
- Meeleesclub voor laaggeletterde volwassenen: een toepassing van het leeshongermodel
Mia Stokmans
- Werkt De Weddenschap? Opvattingen van (v)mbo-docenten en vmbo-leerlingen over leesbevorderingscampagne De Weddenschap en leescoaches DIO, Famke Louise en Jeangu Macrooy
Jeroen Dera & Eva Keulen
- Onderzoekend lezen: geïntegreerd leesonderwijs en de rol van de leerling als betekenisgever
Yra van Dijk & Els Stronks
- Ieder zijn eigen Saïdjah en Adinda? De narratieve betrokkenheid van vwo-scholieren bij verschillende bewerkingen van Multatuli’s Max Havelaar (1860)
Emma Broekhuizen, Jeroen Dera, Frank van Meurs & W. Gudrun Reijnierse
- ‘Doe je best op school’: Nederlandse hiphop in het literatuuronderwijs
Aafje de Roest
Het nummer is komende twee maanden gratis toegankelijk via de website:
LM zegt
Dank voor de link maar het lijkt erop alsof ze alleen toegankelijk is voor VU-studenten.