Zoek jij net als wij naar nieuwe mogelijkheden om het onderwijs in begrijpend lezen te vernieuwen en verbeteren? Deel je onze ambitie om in het leesonderwijs aandacht te geven aan interpreteren en diep lezen, en in het literatuuronderwijs aan het begrijpen van teksten? LitLab heeft een werkvorm ontwikkeld om bij te dragen aan deze grote didactische uitdagingen. Deze ‘Staaltjes’ – korte werkvormen waarin literaire en andere teksten aan elkaar worden gekoppeld en in vijf stappen door leerlingen kunnen worden gefileerd – worden steeds vaker gebruikt door docenten. Nu is het tijd voor onderzoek naar de werking ervan in de praktijk. Wie doet met ons mee?
Wij zoeken:
- docenten die al vaker met de Staaltjes hebben gewerkt en ervaringen willen delen; en/of
- docenten die een Staaltje in de les zouden willen uitproberen. Het gaat om de periode tussen de meivakantie en de zomervakantie. Alle klassen 1 tot en met 4, VMBO, HAVO en VWO zijn zeer welkom. Er zal dan iemand aanwezig zijn om de les te observeren en (indien mogelijk) met leerlingen te spreken hierover.
Op deze manier kun je als docent bijdragen aan de verbetering van de Staaltjes én het leesonderwijs in het VO. Ben of ken je een docent die daarvoor warmloopt? Stuur dan een mail naar info@litlab.nl. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Alvast dank!
Laat een reactie achter