Zojuist verscheen Hoe noem ik mijn tent?, geschreven door tekstschrijver Wouter van der Land. Het is de eerste complete gids voor het vinden van een bedrijfsnaam in de Nederlandse taal. Het boekje is bedoeld voor startende horecaondernemers, maar is zeker ook interessant voor neerlandici en naamkundigen. Nergens worden de regels voor woordvorming namelijk zo opgerekt als bij merk- en bedrijfsnaamvorming. Hoe noem ik mijn tent? is uitgegeven in eigen beheer en is onder andere te koop bij Bol.com.
Thema’s en stijlmiddelen
Hoe Noem Ik Mijn Tent? behandelt naamgeving stap voor stap. Aan bod komen achtereenvolgens de verschillende functies van een bedrijfsnaam, de juridische aspecten ervan en het formuleren van duidelijke doelstellingen en randvoorwaarden. Daarna volgen creatieve tips en een hoofdstuk over tweeduizend jaar tradities in horecanaamgeving. Voor taalkundigen het meest interessant zijn de bijlagen: een uitgebreid overzicht van de mogelijke thema’s en stijlmiddelen bij bedrijfsnaamgeving.
Verkrijgbaarheid en specificaties
Het boek is verkrijgbaar via Bol.com, bij uitgeverij Stifado boeken (www.stifado.nl) en via www.hoenoemik.nl.
Titel: Hoe Noem Ik Mijn Tent?: gids voor het vinden van een bedrijfsnaam
in de horeca
Uitgever: Stifado boeken
Auteur: Wouter van der Land
Omvang: 56 pagina’s
Prijs: € 14,00 incl. BTW (€ 13,21 excl. BTW)
ISBN: 9789490569044
Over de auteur
Wouter van der Land is freelance tekstschrijver, bedenker van namen en initiatiefnemer van de website hoenoemik.nl. Daarnaast is hij actief als publicist over o.a. horeca en taal. Van der Land studeerde filosofie met als bijvakken rechten en taalwetenschap. In Hoe Noem Ik Mijn Tent? komen al deze specialismen samen.
Laat een reactie achter