De Taaltelefoon is bijzonder toegankelijk. De taaladviseurs krijgen dan ook vragen uit alle lagen van de bevolking. Maar ook voor de mensen die zelf professioneel met taal bezig zijn is de Taaltelefoon een onmisbare dienst. Zelfs de meest doorgewinterde vertaler, schrijver of journalist twijfelt wel eens en heeft niet altijd de tijd of het naslagwerk bij de hand om het uit te zoeken. Een telefoontje, een mailtje of een facebookbericht aan de Taaltelefoon, en je krijgt het antwoord dat je nodig hebt. En je weet dat het betrouwbaar is, want het komt van een expert. Dankzij de Taaltelefoon zijn taalprofessionals nog beter in staat degelijke en correcte teksten af te leveren binnen een redelijke termijn.
Edwin zegt
Hopelijk blijft de taaltelefoon bestaan. Uitbesteding heeft – voorbeelden genoeg te vinden – meer nadelen dan voordelen, onder andere qua kostprijs voor de gebruikers.
Judith zegt
Straffe uiteenzetting, Miet. "Twijfelen over een taalkwestie is immers voor veel mensen nog steeds een beetje gênant." Dat klopt volledig, terwijl het voor een complexe taal als de onze meer dan normaal is dat je met vragen blijft zitten. Hopelijk heeft de overheid oor voor jouw en onze (http://schrf.be/levetaaltelefoon) argumenten.